Categories

Lastest Cellphone Gadgets

It’s been just a few months since my last post about what’s new in the cell phone world in Japan. It’s mostly still all gadgets but here’s what’s happening.

(*) J-Phone and Toshiba have introducued the J-T08. It’s got a “QVGA” display which basically comes down to 320×240 pixel display. That’s about 4 times most other cell phones.

(*) NTT has finally embraced cameras and offer about 10 different camera models. In response J-Phone changed their ad campaign from basically “we rock because we have cameras” to “we were first, we have the most camera enabled users”

Read more…

Mindcandy

If you are at all interested in the Eurodemos I suggest you check out this DVD. It’s all about the demoscene.

One side is all old skool stuff from the early 90s to about 97, before 3D accelerators. Some of them you probably have to be aware of the limits to computer power, about what else was out there, about the state of video games at the time etc to appreciate what made them interesting at the time. Others are still just well done and interesting today.

Read more…

Yatana

Wanna try something new?  How about Myanmar Food?

Read more…

An Adult Story (part 2)

My newest “Adult Story”.

This year I had my first “light” relationship or maybe you might call it a “summer love” though it didn’t start in summer.

Read more…

where’s godzilla?


Neuf Cafe

Another way cool cafe so hidden you’ll feel like a club member just to know where it is.

Read more…

JR liable for millions in lost productivity

It seems like most people in Japan and most in America still don’t know that it being cold, cold weather, as NOTHING to do with getting sick. Various studies have proven this. The reason people get more sick in the winter is not because they are exposed to cold weather. In fact just the opposite, it’s because they avoid cold weather or rather, to stay out of the cold weather they stay indoors, close all the windows, recycle the air etc there by increasing their exposure to other sick people way way more in winter than in summer.

Read more…

Jinmin Cafe

One day I had to go to the immigration office.  There happens to be one in Shibuya which most foreigners seem not to know about which means it’s less crowded.  Afterwords I thought I’d wander around and try to find a place for lunch and I stumbled upon this little cafe.  The Jinmin Cafe.

Read more…

dating-before 2002-12-08-j

ここに来てようこそ!これはグレッグマンのデートのホームページだ。読めば僕のような方が欲しがるのがいいな。もっと知りたかったら読んで続いてね。

ところで、僕は35才のアメリカ人だ。今東京に住んでいるけど元々アメリカのロスから来た。ロスのディズニーランドから5k位に育っていたから何回ディズニーランドに行ったか分からない。その上に先の10年の5年にはディズニーランド一年のパス-を持っていた。持っていたときほとんど毎週の日曜日の夜にディズニーランドで友達に会って、一緒に食事をしながら人々を見た。

アメリカ人と言えばどんなような人を想像するの?青目の白人だか?アメリカ人は色々な国々から来たでしょう。僕はハワイ系、タヒチ系、サモア系、中国系、イギリス系、ポルトガル系、アイルランド系、オランダ系のアメリカ人だ。僕の家族の歴史がふくざつだよね。元々金髪だったが10才の時ぐらい茶色になって来た。

僕の特別の特徴の一つは引っ越したことがいっぱいあるよ。19歳から今までもう20回以上引っ越したことがある。それは一年に1回以上でしょう。カリフォル二アのロス、ペンシルベニア州のフィラデルフィア、メリーランド州のバルチモール、メリーランド州のカッキズビール、カリフォルニア州のサンフランシスコ、そして今日本の東京に住んでいる。いつも引っ越す希望がなかったけど、何かがあってのですく行ったんだ。もう引っ越したくなくなってきたけど自宅を見つけるまでにまだどこかに行かなくっちゃね。

キャリアについて、僕のサイトを見たら、コンピューター・ソフト開発のを分かって来ると思う。もっと詳しく説明すると僕はすごく得意なゲーム・ソフト開発をしている人だ。今まで18_プロジェクトが出来た。興味があればこのページにリストが書いてある。ゲーム・ソフトの開発すろことは大変か知っているか?ほとんど一つは1年間から2年までかかるよ。ゲーム機械の力が強ければ強くなるともっと大変になるよ。中学生、高校生の時プログラマーはソフト、映像、音、音楽、全部一人で6ヶ月で作れた。今ほとんど15人から30人はかかるよ。

でも、今は休みを取っている。休みを取っているというよりむしるサバティカルだ。先の10ヶ月(2000年10月から)日本に住んで、日本語学校に通って、フルタイムで一周に5日に一日に4時間に日本語を勉強している。前回日本に住んでいた時セガで働いていた。目的は日本語を勉強だったけど生けるために仕事が必要だった。しかし、セガで、多分日本のゲーム会社全部で、仕事は毎日朝の10時から夜の11時半までだ。その上に僕の通勤は1時間2十分だったので勉強のやる気が急になくなった。当たり前じゃないか?

セガは仕事をしながら日本語を吸い取ると思ったかな。けどアメリカでいいチャンスがあってので、アメリカに帰って、そのチャンスを取った。それで今年仕事しなくても日本語勉強できる.

いつまで日本にいるか分からないがすぐ次のすることを決めなければならない。

ところで、僕のことについてちょっと言った方がいいかも。僕はちょっと恥ずかしいがりだ。でもシャイというより、知らない人と話すのが難しいげど友達と煩くなるよ。知らない人と話す上達して頑張っているね。

好きなことは、コンピューター、テクノロジー、インターネット、ゲームだ。コンピューターとインターネットで想像が使えるでしょう。ゲーム・ソフトを開発で、ホームページを更新で、デジカメで撮った写真を編集で、普通のソフトを開発で、全部クリエーティブのことでしょう。会いたいのは同じようなクリエーティブなことを興味を持っている人だ。CGとビデオもを楽しんで作りたい。

それ以外普通のことも好きだ。色々な映画が好きだ。このページにそんなに有名じゃないが好きな映画のリストが書いてある。DVD、レザーディスク、ビデオの映画300枚ぐらいを持っている

多分いい仕事があって、恋人がいなかたのでね。買い物すいに買っちゃうことが多いい。例えば、集まったのは、CD800枚腕時計は45個ぬいぐるみは70匹、それ本がいっぱい過ぎる。

映画では想像的な映画の方がドラマよりが好きだ。僕の生活にもうドラマがある十分ので他は要らないでしょう。たまに面白いドラマがあるけど。想像的なので色々な面白いアイディアに紹介されるから興味がある。

面白いアニメも大好きだが、平均アニメは面白くないでしょう。でも面白いのは本当に面白いね。GTOとか、ワン・ピースとか、ランマ1/2とか面白くない?

腕時計は女の人の装身具みたいけど男の人が使ってもいい。ただ僕の言い訳だ。ほとんど安い方を買う。スワッチとか。

CDさ、音楽がなかったら人生が苦しくならないか?その上にいつも同じ音楽を聞くと飽きるので「Napster」を使わないさえ、たまに新しいCDを買わなくっちゃ。今スウィングとテクノが特に好きだけどカントリー以外何でもすきだよ。先買ったCD5枚は「Faye Wong」フェー・ウォン、「Brian Setzer」ブライアン・セッツァー、「Janet Jackson」ジャネット・ジャクソン、「Orbital」オービタル、「Depeche Mode」デペッシュ・モードだ。最近友達から美空ひばりの貢ぎのCDをもらった。最高面白いよ。

美味しい食べ物を食べるのは生きている理由一つじゃない?まだ食べたことがない食べ物を食べるのが大好きだ、お腹がそんなに強くないのに。今の生活で外食ばかりだ。料理を作れるが時間がかかるし、一人で無駄でしょう。東京にいるうちにできるだけ新しいレストランに行くようにしている。今学生なので安い方けどね。

後は遊園地が大好きだ。最近行ってないけどジェットコースターが大題ダイス好きだ。一番いい載ったのはロスベガスのビッグショットだ。 >

どんな女性を探していると聞いたらこのような女性だと思う。それに楽しくて、戯れているのが見つけたい。僕より活発がいいと思う。知的なのが必要だ。僕の一番大切な親友だ。親友と何でも一緒にやるでしょう。あまり何も一緒にやらない経験が欲しくない。そのような経験を持っているカップルが多いでしょう。いつも女は女の友達と何かしていて、男もいつも彼の友達何かをやっていて、寝ることだけ一緒にやっているので、なぜカップルになったか分かりがたい。僕の見つけたい相手は僕の親友なので、ほとんど親友と一緒に何でもやりたいし、何でもについて話したいし、一緒に何か作ったりとか、いいと思わない?

よろしければEメールを出してね。ここにクリック.

古い情報
   2002-01-19の前
   2001-08-10の前
   2000-08-20の前
   2000-06-06の前
   1999-10-22の前
   1999-04-06の前
   1999-03-16の前

Coke says “We don’t need your stinking suggestions”

The other day I had a stupid idea for the Coca-Cola company so I went to their website, looked up how to contact them and sent them this message

Dear Coca-Cola,

I know that your company probably does not take suggestions but I would really like to see this idea given some thought.

The basic idea is that you could try selling coca-cola brand tea as you do in Japan. I’m sure your at first thought that sounds like it would never fly in America but please hear me out.

First, look at your line up in Japan which is here
http://www.cocacola.jp/products/lineup/index.html

Read more…

Page 50 of 135« First...102030...4849505152...607080...Last »